Otvorene 40. osorske glazbene večeri
U nedjelju 19. srpnja u crkvi Uznesenja Blažene Djevice Marije počele su četrdesete po redu, obljetničke Osorske glazbene večeri. Posvećene onomu koji je uspio dosanjati svoj glazbeni san o Osoru. San o glazbi bio je za Daniela Marušića i san o hrvatskoj glazbi, tako da je poznata činjenica o festivalu, koja mu je donijela status nacionalnoga, revno praizvođenje hrvatske glazbe, pa je kroz Osor prošlo do ove obljetničke 40. godine više od stotinu skladatelja i više od 250 njihovih praizvedbi, neki broje i do tristo. Tomu broju, s kojim se mogu mjeriti jedino festivali specijalizirani za suvremenu glazbu, pridružila se u nedjelju još jedna praizvedba. Ovogodišnjom velikom narudžbom za klavirski koncert Osor je obogatio ovaj dio naše glazbene literature za još jedno djelo, koje bi lako moglo postati i repertoarnim. Razdragani pljesak dobio je u nedjelju na otvaranju festivala Koncert za klavir i orkestar Ante Knešaureka, mladoga skladatelja i čuvenog orguljaša, čija priznanja i uspjehe kao skladatelja resi i prošlogodišnja nagrada Boris Papandopulo HDS-a.
Skladatelj Ante Knešaurek, pijanist Filip Fak i dirigent Aleksandar Marković
Tradicionalno, crkva Uznesenja BDM u Osoru bila je na otvaranju dupkom puna i unatoč velikoj vrućini ovoga ljeta ispunjena ozračjem poleta i želje za stvaranjem dobre glazbe. Pod oltarnom apsidom i u transeptu crkve smjestio se – također tradicionalno za otvorenje – Simfonijski orkestar HRT-a, kojim je ravnao maestro Aleksandar Marković, srpski dirigent međunarodne karijere i čest gost u sezonama Simfoničara HRT-a, s kojima je i prije dvije godine u Osoru izvodio hrvatske skladbe Dore Pejačević i Blagoja Berse.
U praizvedbi Koncerta za klavir i orkestar Ante Knešaureka solistički je nastupio riječki pijanist dobro poznat hrvatskoj glazbenoj javnosti, Filip Fak. Praizvedba iziskuje od izvođača možda više nego repertoarno djelo – u iščitavanju partiture Ante Knešaureka, koja donosi virtuzone zahtjeve pred solista, koja se kreće kroz predjele neoklasičnosti i neobaroknosti, na tragu velikana 20. stoljeća, poput Prokofjeva ili možda Poulenca, Knešaurekova skladba vodi kroz niz zanimljivih zvukovnih klavirsko-orkestralnih situacija, raspoloženja, strukturirana tradicionalno trostavačno, od bujnoga sloga prvoga stavka, delikatnih gotovo prozirnih tekstura kantilene drugog stavka, do burnoga završnog stavka, pijanist kao i orkestar vođen maestrom Markovićem uspjeli su sabrano unijeti se u partituru i voditi nas uzbudljivim procesom rađanja novoga djela.
Uz praizvedbu, na koncertu su izvedene i Slike s izložbe Modesta Petroviča Musorgskog, u sjajnoj orkestraciji Mauricea Ravela. Orkestar je odlično, s idejom, sa smislom za istaknutu programsku crtu svih stavaka, neobičnih čudnovatih glazbenih ideja Musorgskoga, vodio dirigent Aleksandar Marković, potičući glazbenike kao i publiku da pronađu svjež izraz i svjež doživljaj poznate repertoarne skladbe.
Uspješna večer otvaranja prva je u nizu od četrnaest ovoga ljeta u Osoru. Pomno odabrani umjetnici, ponajviše hrvatski, među kojima orguljaš Pavao Mašić, Ansambl Cantus, bariton Leon Košavić, Hrvatski gudački kvartet, Kvartet Papandopulo, Zagrebački gitaristički kvartet, Zagrebački solisti, Danijel Detoni, Ansambl Antiphonus, pjevači Diana Haller, Krešimir Stražanc, Ivana Lazar, violinist Bojan Čičić, kao i strani, ansambl za ranu glazbu L’Arpeggiata i gosti violončelistice Monike Leskovar, koja priređuje tri posebne večeri na festivalu, jamče lijep i kvalitetan program.
Klikni za povratak